Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
30.04.2024 15:00 | Správy | Servis
FotoVideo

Takýto dobrý ešte Duster nebol! Milovníci áut si prídu na svoje: Ako dopadol v teste?

Dacia Duster prichádza v novej generácii a mení sa na nepoznanie. Dizajn je jedna vec, vodič skôr ocení technickú stránku auta. A keďže tretie vydanie rumunského SUV stojí na úplne novom základe, menilo sa toho mnoho. Cena sa stále začína na atraktívnych 17 490 eur, no čo kvalita auta? Nerobí kompromisy? Preverili sme ho na cestách, ale aj v ťažkom teréne.

Fotogaléria
4
fotiek v galérii

Terénu sa nebojí

Dacia Duster s pohonom všetkých kolies so svetlou výškou 217 mm využíva v teréne dobre naladenú elektroniku a kamerový systém, ktorý vidí na všetky strany. Auto má chránený podvozok, výborného asistenta zjazdu z kopca a offroadový režim, ktorý informuje vodiča o náklone a prejazdových uhloch. V teréne SUV subjektívne prekvapilo, prechod na modernejšiu platformu nezmenil jeho drsnú náturu. Nečakaný bol najmä silný záťah aj pri nízkych otáčkach. Krútiaci moment motorizácie TCe 130 je totiž podporený elektrickou zložkou pohonu, čo umožňuje bezproblémový rozjazd aj pri plnom obsadení a vo veľkom stúpaní. Ďalšou pomocou je kratšia prvá rýchlosť prevodovky v prípade 4x4. Elektronika pri preklze zasahuje presne tak, aby maximálne podporila vodiča. Oproti minulosti inžinieri najviac pracovali práve na nej, zatiaľ čo „hardvér“ pohonu všetkých kolies zostal rovnaký.

Aj ako hybrid

S hybridným variantom Dacie Duster sa jazdilo veľmi príjemne, pričom pri diaľničnej jazde rýchlosťou 120 km/h dosahoval spotrebu 5,5 litra na 100 km. Pohon je citlivo naladený a prepínanie medzi elektromotorom a tým spaľovacím prebiehalo nebadane. Hybridný model ukazuje, ako sa Duster a značka Dacia posunuli v oblasti automobilovej techniky. Samozrejme, treba si zaň priplatiť, Duster však ponúka aj cenovo dostupnejšie verzie, napríklad TCe 130 s pohonom prednej nápravy. Mild hybridný trojvalec prekvapí svojím elánom a poteší spotrebou. Opäť môžeme z praxe zatiaľ spomínať len tú diaľničnú. Pre túto motorizáciu platí, že na diaľnici spotrebovala približne 6,3 litra na 100 km pri rýchlosti 120 km/h, a to aj napriek striedaniu výšok a častým zmenám tempa kvôli tunelom. Pre reprezentatívny údaj o spotrebe paliva v kombinovanom režime si budeme musieť počkať na domáci test. Jedno je však isté - vyššia ako na diaľnici nebude. Mimochodom, do ponuky neskôr dorazí aj overené LPG.

 

Priestor na zlepšenie

Samozrejme, orientácia Dacie Duster na priaznivú cenu a náklady sa musí niekde prejaviť. Tento fakt je citeľný na slabšom odhlučnení predných okien či na absencii mäkčených lakťových opierok na predných dverách. Aj predné sedadlá sú stále menšie a jednoduchšie, hoci sa pracovalo na ich zlepšení. Ďalším aspektom, kde sú viditeľné kompromisy, je navigácia, ktorá je pomalá, dlho trvá jej prvotné načítanie a reaguje pomaly, keď musí trasu prepočítavať. Na druhej strane však v kabíne cítiť obrovský progres, naše autá boli vybavené digitálnou prístrojovkou, veľkým centrálnym displejom, pokročilým kamerovým systémom a množstvom asistenčných systémov. Tie sa dajú ľahko konfigurovať a viete ich vypínať či zapínať na to určeným fyzickým tlačidlom. To sa už dnes často nevidí!

Ten podvozok!

Najväčšie zlepšenie sme si všimli v oblasti podvozka. Je tuhší v zákrutách, ale zároveň si udržiava charakteristický komfort, neprišiel oň ani na 18” diskoch kolies. Auto jazdí dynamickejšie, modernejšie a je predvídateľnejšie. Dorovnalo trhový štandard a z hľadiska podvozka tu rozhodne nemožno hovoriť o žiadnych kompromisoch. Skôr naopak, je silnou stránkou bestselleru Dacie. Vynikajúca platforma s nižším ťažiskom zabezpečuje moderné jazdné vlastnosti, pričom auto je stále veľmi pohodlné a dokáže hladko prekonať aj väčšie nerovnosti. Po rozbitej poľnej ceste sme s Dusterom prešli bezmála 10 kilometrov a jamy či vytŕčajúce skaly ho poriadne preverili. Páčilo sa nám, že v kabíne všetko držalo a nič nehrkotalo. Interiér je poskladaný kvalitne a vyhotovený robustne. A taký je aj celý Duster!

Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: Redakcia Autobild, Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou News and Media Holding, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk


Na satelitnej snímke spoločnosti Maxar Technologies nové provizórne mólo a kamióny s humanitárnou pomocou v Pásme Gazy
Palestínci v Pásme Gazy trpia: Cez plávajúce mólo dostali 569 ton pomoci
Organizátori Lucia (27) s manželom Róbertom( 39) a dcérkou Elisabeth (6) boli najkrajším párom plesu. Outfit ich dokopy vyšiel na vyše 3 000 €.
Váš Tip
Z týchto outfitov z Rómskeho plesu sa vám zatočí hlava: Šaty skoro za 2000 eur a prsteň v cene bytu!
Nemecká ministerka zahraničných vecí Annalena Baerbocková.
Nemecká ministerka: Putin sa v tomto mýli a Ukrajina vyhrá vojnu!
Varovanie pred búrkami
Búrky, silný vietor a krúpy: Meteorológovia bijú na poplach! Slováci, pripravte sa
Two crossed national flags on wooden table
Veľký tok migrantov z Ruska, Fínsko už musí zakročiť: Žiadosť pre Európsku úniu!
Bývalý český hokejista Pavel Richter nešetril Slovákov.
Český expert nakladá Slovákom: Blbé výhovorky, nemajú na to! Želá si ich do štvrťfinále
Manželka Eva je jeho veľkou oporou.
Foto
Herecký velikán Kvietik po dlhej dobe na verejnosti: Za čo sa modlí pred spaním?
(ilustračné foto)
Majitelia domu museli byť v šoku: V plote im skončilo auto! Čo to stvárala vodička?
(ilustračné foto)
Tragédia pri výcviku armády: Pri nehode zomrel vojak! Išlo naozaj o náhodu?
Americký prezident Joe Biden.
Biden reaguje na zatykač na Netanjahua: TÚTO vec tvrdo popiera! USA chcú jediné
Donald Trump.
Trumpov spor s pornoherečkou plný bizarností: Sudca to povedal na plné ústa!
Traffic jam on a german highway with focus on the left back light.
Dopravné peklo v Bratislave: Nehody, kolóny a TU sa zdržíte aj 40 minút!