Hrdza sa začína ako drobné bublinky alebo pľuzgiere v laku vozidla. Časom sa tieto bublinky zväčšujú a nakoniec prasknú, čím sa odhalí červenohnedá škvrna, ktorá bola pod nimi skrytá. Hrdza sa môže šíriť, rozožierať kov a potenciálne viesť k nákladným opravám alebo dokonca k tomu, že vozidlo nebude bezpečné, resp. technicky spôsobilé na jazdu.
Profesionálna ochrana
Ochrana dutín a utesnenie podvozka sú už k dispozícii na moderných automobiloch od samotnej výroby. Nie všetky vozidlá sú však ošetrené rovnako dobre, pretože niektorí výrobcovia šetria na ochrane proti korózii. Pri modeloch, o ktorých je známe, že sú náchylné na koróziu, a spravidla od veku vozidla desať rokov, sa preto odporúča, aby sa podvozok a dutiny následne zakonzervovali.
Skúsení mechanici to môžu urobiť sami, ale neodborníci by mali navštíviť servis. A to najlepšie skôr, ako korózia pokročí. Čím viac hrdze treba vopred odstrániť, tým je to drahšie. Čistenie podvozka suchým ľadom stojí od 500 do 1 000 eur a následná konzervácia dutín od 500 do 2 000 eur v závislosti od vozidla a rozsahu.